اعلام کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در ایتالیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در ایتالیا صورت گرفت.

اعلام کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در ایتالیا

وزارت فرهنگ ایتالیا از کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در غار گوآتاری (Guattari) در 100 کیلومتری جنوب شرق رم اطلاع داد. کارشناسان معتقدند این انسانها در دوره های زمانی متفاوتی زندگی می کردند، زیرا بعضی از اسکلت ها به 50 تا 68 هزار سال پیش تعلق دارند و قدیمی ترین آنها حدود 100 هزار سالی قدمت دارد. به گفته محققان بیشتر این نئاندرتال ها به دست کفتارها شکار و کشته شدند. کفتارها پس از شکار، جسد بی جان طعمه خود را به این غار کشانده و از آنها تغذیه نموده بودند.

البته کارشناسان این احتمال که انسانهای نئاندرتال قبل از آن که کفتارها این غار را تصرف نمایند، زمانی در آن زندگی می کردند را رد نمی نمایند. مارلو رولفو، استاد باستان شناسی دانشگاه تورورگاتای رم می گوید او و تیمش قصد دارند با بررسی دی ان ای اسکلت های کشف شده به شیوه زندگی و تاریخ آنها پی ببرند. تجزیه و تحلیل های مقدماتی که روی جرم دندان این اسکلت ها صورت گرفته نشان می دهد این انسان ها رژیم غذایی متنوعی داشتند. آنها عمدتا از غلات تغذیه می کردند که در رشد مغزشان نقش داشت.

داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا با اعلام خبر این کشف عظیم از آن با عنوان یک کشف فوق العاده یاد کرد که توجه همه دنیا را به خود جلب خواهد نمود و به پیشبرد و غنای مطالعات درباره انسانهای نئاندرتال یاری می نماید.

انسانهای نئاندرتال از 400 هزار سال تا 40 هزار سال قبل در منطقه اوراسیا از امتداد ساحل اقیانوس اطلس تا رشته کوه های اورال زندگی می کردند اما با ظهور انسان مدرن در منطقه کم کم ناپدید شدند. چندی پیش مجموعه ای از اسکلت ها و ابزار تاریخی در بلغارستان کشف شد که ثابت کرد انسانهای مدرن و نئاندرتال برای یک دوره طولانی چند هزار ساله در اروپا همزیستی داشته اند و بنابراین فرصت زیادی برای تعامل زیستی و فرهنگی در اختیارشان بود.

انسانهای نئاندرتال معمولا به عنوان خویشاوندان ساده و تنومند انسان امروزی تصویر می شوند اما این انسانها از مغزی مشابه با انسان های مدرن بهره می بردند و فرهنگی غنی داشتند. علاوه بر ابزارهای سنگی پیچیده و جواهرات رنگ آمیزی شده، نئاندرتال ها از هنر برای آراستن غارهای محل سکونت خود استفاده می کردند و شابلون های دستی را از خود به جا گذاشتند که انسانهای مدرن را تا مدتها پس از انقراض این گونه به خود مشغول نموده بود.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58541

به "اعلام کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف بقایای 9 انسان نئاندرتال در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید