بایدن فرمانی اجرایی را در زمینه پذیرش مهاجر امضا می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور آمریکا قرار است فرمان اجرایی را برای پذیرش ده ها هزار مهاجر بیشتر به امضا برساند.

بایدن فرمانی اجرایی را در زمینه پذیرش مهاجر امضا می نماید

شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو مقام دولتی آمریکا بیان کرد جو بایدن، رئیس جمهور جدید این کشور به زودی فرمانی اجرایی را امضا خواهد نمود که به موجب آن، اجازه قبول ده ها هزار مهاجر بیشتر در آمریکا را خواهد داد.

به نوشته سی ان ان، در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پذیرش مهاجر در آمریکا بسیار کاهش یافته بود؛ به طوری که تا سرانجام دوره ترامپ به 15 هزار نفر رسید.

سقف پذیرش مهاجران و اینکه چه میزان مهاجر را می توان در آمریکا پذیرفت باید از سوی رئیس جمهور مورد تأیید قرار گیرد. در دولت ترامپ این میزان کاهش یافت؛ اما بایدن متعهد شده بود پذیرش مهاجران را افزایش داده و به حدود ده برابر و سقف سالانه 125 هزار نفر برساند.

بر اساس اعلام سی ان ان انتظار می رود بر اساس تاریخ پیش نویسی که به همپیمانان دولت آمریکا فرستاده شده، این اقدام تا روز آدینه به انجام برسد.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از به قدرت رسیدن تصمیم گرفت مهاجرانی که از آمریکای مرکزی و جنوبی آمده بودند را در مرز مکزیک نگه داشته و مانع ورود آن ها به آمریکا گردد.

در سال 2019 بیش از 7 هزار نفر از ساکنان آمریکای مرکزی به وسیله مکزیک به مرز آمریکا رسیدند، اما از سوی نیرو های امنیت مرزی این کشور دستگیر شدند.

همچنین فرمان ایجاد محدودیت برای سفر و مهاجرت از کشور های مسلمان به آمریکا را دونالد ترامپ هفتم بهمن سال 95 صادر کرد. در فهرست این فرمان نام هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی دیده می شد.

پس از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهور جدیدرئیس جمهوری آمریکا همچنین فرمان لغو محدودیت های مهاجرتی برای شهروندن چند کشور از جمله ایران را امضا کرد.، باشگاه خبرنگاران

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50355

به "بایدن فرمانی اجرایی را در زمینه پذیرش مهاجر امضا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن فرمانی اجرایی را در زمینه پذیرش مهاجر امضا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید