تسهیلات تکلیفی بانک ها به حداقل کاهش یابد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع مجلس می گوید از سیاست های کلی برای سیستم بانکی کشور این است که تسهیلات تکلیفی به حداقل ممکن کاهش یابد و بانک ها در یک فضای رقابتی به مشتریان خدمات بانکی را ارایه دهند.

تسهیلات تکلیفی بانک ها به حداقل کاهش یابد

کریمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: بانک ها نباید برخورد تبعیض آمیز با مشتریان خود داشته باشند و سهامدار بودن بعضی در بانک ها نباید بهانه ای برای ارایه تسهیلات بیشتر به آن بخش ها باشد. در نظام بانکی باید به همه مشتریان خدمات ارایه داد و این خدمت رسانی باید به صورت عادلانه باشد مگر آنکه تکلیف قانونی در قانون برای انجام بعضی از موارد پیش بینی شده باشد به طور مثال برای ایثارگران، خانواده شهدا و یا موارد خاص ممکن است تکالیفی در قانون وجود داشته باشد اما در مجموع هر چه نظام بانکی رفتار خارج از تبعیض داشته باشد به نفع کشور و اقتصاد است.

توزیع منابع در کشور باید متمرکز در کلانشهرها نباشد و براساس طرح امایش سرزمین به همه مناطق کشور توجه لازم صورت گیرد

کریمی اعلام کرد: هر چه نحوه تعامل نظام بانکی با مردم یکسان باشد، منطقی تر است و فعالیت نظام بانکی هم بهتر خواهد بود.استاندارد نظام بانکی این اقتضا را دارد که هر چه تکالیف برا آن کمتر باشد و تسهیلات تکلیفی کمتری داشته باشد از پویایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

بانک ها در یک فضای رقابتی به مشتریان خدمات بانکی را ارایه دهند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان نمود: از سیاست های کلی برای سیستم بانکی کشور این است که تسهیلات تکلیفی به حداقل ممکن کاهش یابد و بانک ها در یک فضای رقابتی به مشتریان خدمات بانکی را ارایه دهند.

کریمی درمورد هلدینگ های اقتصادی بانکی اظهار کرد: توزیع منابع در کشور باید متمرکز در کلانشهرها نباشد و براساس طرح امایش سرزمین به همه مناطق کشور توجه لازم صورت گیرد.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57873

به "تسهیلات تکلیفی بانک ها به حداقل کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات تکلیفی بانک ها به حداقل کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید