تصمیم نهایی درباره خروج از افغانستان را هنوز نگرفته ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور بایدن هنوز تصمیم نهایی را در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نگرفته است.

تصمیم نهایی درباره خروج از افغانستان را هنوز نگرفته ایم

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران در دهلی نو گفت: من می دانم که حدس هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس جمهور تصمیمی در خصوص نگه داشتن نیروها تا نوامبر گرفته است - تا ماه نوامبر البته من یک فرد اصلی در این بحث ها هستم و از نظر من رئیس جمهور تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی تاکید نمود: هیچ تصمیمی در خصوص مدت اقامت یا تعداد نیروها در این مورد اتخاذ نشده است.

آستین روز آدینه برای یک سفر سه روزه وارد دهلی نو شد. رئیس پنتاگون با نخست وزیر هند، نارندرا مودی و وزیر امور خارجه هند، سوبراهمانیام جیشانکار تبادل نظر کرد.

طالبان از آمریکا خواسته است تا خروج نیروهای خود را از افغانستان تا اول ماه مه طبق توافق سال گذشته به اتمام برساند.

سهیل شاهین، یکی از اعضای تیم مذاکره طالبان در مذاکرات در مسکو ، گفت که اگر نیروهای آمریکایی بیش از مهلت مه در افغانستان بمانند، توافق نامه فوریه 2020 با طالبان را نقض می نمایند.

بایدن در اوایل این هفته به ای بی سی نیوز گفت که همه سربازان آمریکایی می توانند تا اول ماه مه افغانستان را ترک نمایند اما سخت خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که تصمیم نهایی در خصوص عقب نشینی نیروها هنوز اتخاذ نشده است و واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود در این زمینه است. رسانه های آمریکایی در اوایل هفته جاری گزارش دادند که دولت بایدن در حال آنالیز تمدید استقرار نیروهای آمریکا در افغانستان به مدت 6 ماه است به جای اینکه همه کارکنان را در موعد مقرر در اول ماه مه خارج کند.

در تاریخ 29 فوریه سال 2020، آمریکا و طالبان در دوحه، قطر، توافق نامه صلح را امضا کردند که شرط خروج تدریجی نیروهای آمریکایی و همچنین شروع مذاکرات داخل افغانستان و تبادل زندانیان بود. این تبادل نظرها چندین بار به تأخیر افتاد تا اینکه دولت افغانستان و طالبان پیروز شدند در خصوص فرایند تبادل زندانیان به توافق برسند. دولت افغانستان و طالبان تبادل نظرهای صلح را در سپتامبر سال گذشته در دوحه شروع کردند.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53080

به "تصمیم نهایی درباره خروج از افغانستان را هنوز نگرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم نهایی درباره خروج از افغانستان را هنوز نگرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید