تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع فراوری برق معین گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یونس ژائله در جلسه آنالیز مسائل قطعی برق صنایع آذربایجان شرقی گفت: تصور اینکه با تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولیدی و صنعتی چه مسائلی در شهر و استان به وجود خواهد آمد، بسیار سخت است.

تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع فراوری برق معین گردد

او با بیان اینکه باید برای آینده برق کشور برنامه ریزی جدی داشته باشیم، گفت: با توجه به این که در سال های قبل هم با مشکل قطعی برق روبرو بودیم، سوال اصلی این است که چرا برای حل این مشکل اقدامی انجام ندادیم و چه کار باید می کردیم که ننموده ایم.

رییس اتاق تبریز اضافه نمود: اکنون با کمبود 10 هزار مگاواتی برق روبرو هستیم درحالی که اگر 70 واحد پرمصرف استان را تعطیل کنیم چیزی حدود 200 مگاوات خواهد شد که سهم بسیار ناچیزی از کمبودها را جبران خواهد نمود لذا ما انتظار داریم طی یک برنامه واضحی، تکلیف بخش خصوصی و شهرک های صنعتی معین گردد.

ژائله تاکید نمود: اگر برنامه ای برای فراوری برق وجود دارد همه باید ورود پیدا کنیم اما اگر قصد و نیتی وجود دارد که فراوری برق، انحصاری باشد در سال های بعد هم با کمبود برق روبرو خواهیم شد که این موضوع بی تدبیری محض است.

او با بیان اینکه سدهای موجود برای فراوری برق نبوده بلکه برای بحث تامین آب کشاورزی هستند، اضافه نمود: ما در بحث اورهال کردن کارخانجات فراوری برق در کشور به موقع اقدام نمی کنیم و در کنار این موضوع، عواملی مانند تحریم و نرسیدن بودجه، مسائلی را در بحث برق به وجود آورده است.

ژائله در سرانجام سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی دلسوزانه پیگیر موضوع برق است، گفت: سال گذشته قرار بود 120 مگاوات برق در شهرک های صنعتی استان فراوری گردد حتی محل احداث نیروگاه هم معین شد اما نمی دانیم به چه علت عده ای مخالف اجرای این مصوبه هستند.

تعطیلی بعضی صنایع عواقب زیادی در پی خواهد داشت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: ما تمامی دغدغه ها و مسائل اصحاب صنایع استان را درک می کنیم و چندین گزینه را برای جبران مشکل قطعی برق آنالیز نموده ایم که یکی از موضوعات مطرح شده این بود که هر شهرک صنعتی یک روز در هفته تعطیل گردد اما با این کار هم کمبود برق جبران نشد.

مسعود بنابیان ادامه داد: با توجه به این که قطعی برق منازل و بیمارستان ها، مسائل و مسائلی را به وجود می آورد، در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد که 70 واحد صنعتی با مصرف بالای سه مگاوات، در دو هفته آینده تعطیل گردد اما این موضوع هم برای این صنایع مقدور نیست چراکه تعطیلی واحدهایی مانند مرغداری ها، لبنیات ها، سیمان صوفیان وغیره عواقب زیادی را در پی خواهد داشت.

در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع پرمصرف و حساس استان با بیان نقطه نظرات و ارائه دغدغه ها و مسائل خود در مورد قطعی برق خواهان رسیدگی هرچه زودتر به موضوع قطعی برق در این واحدهای صنعتی شدند.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60841

به "تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع فراوری برق معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف بخش خصوصی برای ورود به موضوع فراوری برق معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید