خبرنگاران رئیس مجلس پاکستان: متعهد به تقویت ارتباط منطقه ای بزرگ تر هستیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسلام آباد - خبرنگاران - رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر ادامه مشارکت این کشور با دیگر بازیگران منطقه برای ارتقای صلح و ثبات و مبارزه موثر علیه تروریسم، گفت: اسلام آباد متعهد به اتخاد اقدامات کارآمدتر برای تقویت ارتباطات منطقه ای بزرگتر است.

خبرنگاران رئیس مجلس پاکستان: متعهد به تقویت ارتباط منطقه ای بزرگ تر هستیم

به گزارش خبرنگاران از دبیرخانه ریاست مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد، اسد قیصر که در راس یک هیات پارلمانی به شهر آنتالیای ترکیه سفر کرده، روز پنجشنبه در چهارمین کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت ارتباطات منطقه ای روسای مجالس 6 کشور به میزبانی رئیس مجلس ترکیه سخنرانی کرد.

وی در این مجمع که با مشارکت هیات هایی از جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خلق چین، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری عراق، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برگزار گشت، گفت: پاکستان فداکاری های بی شماری در نبرد با تروریسم از خود به جای گذاشته و متعهد است که با دستاوردهای ارزشمند در این جهت، به اقدامات خود برای تقویت اتصال منطقه ای بزرگتر، کارآمدتر و پاسخ بیشتر به نیازهای منطقه ای ادامه خواهد داد.

رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به پدیده شوم اسلام هراسی و کارشکنی غربی ها برای مقابله با این معضل ترویج یافته در جوامع آنان، گفت: امت مسلمان به دلیل رشد اسلام هراسی در غرب با تهدیدهای امنیتی بزرگی روبرو است.

وی گفت که باید یک استراتژی مشترک تدوین شود و برای مقابله با این معضل علاوه بر ارائه تصویر واقعی از دین صلح و مهربان اسلا، ارتباطات بیشتری نیز باید ایجاد شود.

اسد قیصر تاکید کرد: پاکستان به اقدامات خود برای افزایش ارتباطات منطقه ای و موثرتر ساختن مجمع کنفرانس روسای 6 کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تقویت ارتباطات منطقه ای و متناسب با نیازهای منطقه ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه ارتباط به عنوان یکی از ارکان صلح و رفاه منطقه است، پیشرفت پاکستان را تحت عنوان پروژه راعروی اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) برجسته کرد. به گفته اسد قیصر، کریدور اقتصادی سی پک نه تنها برای پاکستان بلکه برای کل منطقه تغییر دهنده بازی است و این تنها با تلاش های خستگی ناپذیر پاکستان برای دستیابی به صلح در منطقه امکان پذیر است.

رئیس مجلس پاکستان با اشاره به شرایط کشمیر، ضمن تاکید بر حمایت ملل اسلامی از مردم مسلمان کشمیر خواستار گام های عملی جامعه جهانی برای تحقق حق مشروع کشمیری ها شد.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54439

به "خبرنگاران رئیس مجلس پاکستان: متعهد به تقویت ارتباط منطقه ای بزرگ تر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس مجلس پاکستان: متعهد به تقویت ارتباط منطقه ای بزرگ تر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید