دیدگاه دبیرکل ناتو درباره لزوم گفت وگو با روسیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در شرایطی که رئیس جمهوری فرانسه، تقویت روابط با روسیه را برای اروپا ضروری دانسته، دبیرکل ناتو معتقد است، اعضای این سازمان باید با لحنی محکم با مسکو صحبت نموده و سیاست بازدارندگی و اعمال تحریم ها علیه روسیه ادامه یابد.

دیدگاه دبیرکل ناتو درباره لزوم گفت وگو با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه ای با روزنامه فیگارو فرانسه، که امروز منتشر شد، گفت که این سازمان در حال اجرا گفت وگوهای شدید و علنی با روسیه است.

استولتنبرگ در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه برای تقویت مذاکرات با مسکو، یادآور شد: ناتو در حال حاضر هم در حال اجرا گفتگوهای اساسی و سخت با روسیه است. این مذاکرات با موضوعیت کنترل تسلیحات ، کاهش خطرات امنیتی، شفافیت در اقدامات و موضوعات دیگر انجام می شوند.

دبیرکل ناتو بار دیگر با طرح این ادعا که گویا روسیه پیمان نابودی موشک های میان برد و کوتاه تر را نقض نموده است، گفت: ولی ما گفت وگوهای شدیدالحن و علنی را در این زمینه با مقامات مسکو انجام می دهیم.

استولتنبرگ تأکید کرد که کشورهای عضو پیمان ناتو باید با یکدیگر متحد مانده و با یک صداو لحنی محکم با طرف روسی صحبت نمایند.

وی پیش از این در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود که ناتو امیدوار است روابط خود را با روسیه ادامه دهد، ولی سیاست بازدارندگی روسیه همچنان دنبال شده و از تحریم ها علیه فدراسیون روسیه حمایت می گردد.

این در حالی است که امانوئل ماکرون در این کنفرانس تاکید نمود که مقامات پاریس هوادار توسعه روابط با مسکو هستند. رئیس جمهوری فرانسه گفت: اروپا با توجه به بزرگی و موقعیت جغرافیایی روسیه برای این کشور یک شریک واقعی است و ما به روابط قابل اعتماد با مسکو احتیاج داریم.

ماکرون تاکید نموده بود: ما می خواهیم روابط خود با روسیه را توسعه دهیم، حتی اگر اختلاف نظراتی بین کشورهای اروپایی در این زمینه وجود داشته باشد. وی همچنین یادآور شد که سیاست اعمال تحریم ها و ضد تحریم ها هیچ نتیجه مثبتی برای روسیه یا کشورهای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22075

به "دیدگاه دبیرکل ناتو درباره لزوم گفت وگو با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه دبیرکل ناتو درباره لزوم گفت وگو با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید