ساده ترین روش درمان خشکی پوست و لب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرما ، شستشوی فراوان پوست با صابون ها و شوینده های قوی و …از جمله عواملی هستند که باعث از بین رفتن چربی محافظ پوست و خشک شدن آن می شوند. راهکارهای زیادی برای حل این مشکل وجود دارد ولی یکی از بهترین و موثرترین و در عین حال طبیعی ترین و ساده ترین روش درمان این مشکال استفاده از روغن زیتون می باشد.

ساده ترین روش درمان خشکی پوست و لب

خواص روغن زیتون برای پوست:

روغن زیتون دارای انواع ویتامین ها اعم از ویتامین K ، E ، D ، A ، انواع آنتی اکسیدان ها ، امگا 3 ، 6 ، 9 و آهن و منیزیم زیاد است. به همین دلیل روغن زیتون دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست صورت و بدن بوده و می توان از آن برای برای درمان زخم ها ، جای زخم ها (Scar) و خراش های پوست استفاده کرد.

روغن زیتون (خالص) با پوست سازگاری زیادی داشته و حاوی از آنتی اکسیدان های طبیعی بسیاری است که با همه نشانه های پیری از قبیل چین و چروک ، لکه های سیاه ، جوش و آکنه مبارزه نموده و از پیری پوست جلوگیری می نماید.

روغن زیتون موجب تامین ویتامین های مورد احتیاج پوست گشته و در نتیجه با از بین بردن سموم از روی پوست ، موجب جوان ماندن پوست می گردد. روغن زیتون واقعی به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی از انواع عفونت های پوستی جلوگیری می نماید.

روغن زیتون واقعی یکی از این مهار نماینده های طبیعی است که مشخصات چربی آن بسیار شبیه مشخصات چربی پوست انسان است.

علاوه بر پلی فنول ها ، روغن زیتون واقعی حاوی ویتامین های A ،D ، K و E است که در برابر رادیکال های آزاد و اکسیداسیون ناشی از آن ها محافظت می نمایند. به همین دلیل ، می توان از روغن زیتون برای درمان اختلالات پوستی مانند آکنه (Acne) ، پسوریازیس (Psoriasis) و درماتیت سبورئیک (Seborrhoeic dermatitis) استفاده کرد. درماتیت سبورئیک نوعی التهاب پوستی است که در نواحی پوست سر ، صورت و بدن رخ می دهد.

ویتامین A و ویتامین E موجود در روغن زیتون واقعی از آنتی اکسیدان های قوی ای هستند که موجب احیای پوست های آسیب دیده از اثرات اشعه خورشید ، آلودگی هوا و سایر خطرات محیطی مانند دود سیگار و مصرف غذا های آماده می شوند. همچنین این آنتی اکسیدان ها فعالیت سلول ها را بالا برده و موجب لطافت بیشتر پوست می شوند.

خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون از اکسیداسیون مداوم سلول ها و بروز سرطان پوست جلوگیری می نماید. محققان بر این باورند که این ویژگی روغن زیتون به دلیل اسید اولئیک موجود در آن است که با اکسیداسیون مداوم مبارزه می نماید.

روغن زیتون واقعی بر خلاف روغن های دیگر چسبنده نبوده وبه عنوان یک مرطوب نماینده بسیار خوب برای لب ها و پوست عمل می نماید. جایگزین کردن روغن زیتون به جای مرطوب نماینده های تجاری امری عاقلانه و مالی است.

بسیاری از روغن ها منافذ پوست را مسدود نموده و منجر به شیوع بیشتر جوش و آکنه می گردند. با مسدود شدن منافذ پوست ، سموم از زیر پوست خارج نشده و اکسیژن و ویتامین ها به پوست وارد نمی گردند. اما روغن زیتون واقعی بر خلاف روغن های دیگر نه تنها منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی نماید ، بلکه وارد پوست شده و جذب می گردد و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

هنگامی که از روغن زیتون به منظور مرطوب نگه داشتن پوست صورت یا بدن استفاده می کنید ، به سطوح عمیق پوست نفوذ نموده و سپری محافظ برای نرم نگه داشتن و تغذیه پوست ایجاد می نماید .

از روغن زیتون واقعی می توان به عنوان مرطوب نماینده روزانه و کرم شب نیز استفاده کرد. افزودن کمی آب لیمو ترش تازه به روغن زیتون ، طراوت بیشتری به پوست خواهد بخشید. روغن زیتون کمی دیرتر از روغن های دیگر جذب پوست می گردد اما به همین خواص آن نیز دوام بیشتری دارد .

برای درمان پوستِ خشک و اگزما می توانید از مخلوط روغن زیتون و نمک دریایی برای ماساژ محل های خشک شده ، لایه برداری پوست های مرده و تغذیه لایه های زیرین پوست نیز بهره ببرید. البته حتماً قبل از هر نوع اقدام ، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

گردآوری: گروه هفت گنج

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: هفت گنج
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45491

به "ساده ترین روش درمان خشکی پوست و لب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین روش درمان خشکی پوست و لب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید