مهم ترین جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو بسیار متنوع و فراوان هستند. پل گلدن گیت و جزیره آلکاتراز دو جاذبه گردشگری مهم سانفرانسیسکو به شمار می فرایند.

مهم ترین جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو

سانفرانسیسکو (San Francisco) یکی از شهرهای مهم در ایالت کالیفرنیای آمریکاست. این شهر به عنوان پاریس غرب معروف و شناخته شده است که نشان از تعدد جاذبه های گردشگری می باشد. دو فصل تابستان و پاییز بهترین زمان برای مسافرت به این شهر می باشد. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو انداخته ایم.

1. پل گلدن گیت

پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می نماید. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. این پل در سال 1937 میلادی افتتاح شد و در فاصله بین سال های 1937 تا 1964 با 1300 متر طول، طولانی ترین پل معلق دنیا به حساب می آمد. پل گلدن گیت یکی از زیباترین پل های عصر صنعتی است.

پیشنهاد می گردد روی این پل قدم بزنید و از مرکز بازدیدنمایندگان دیدن کنید تا از جریان و تاریخ پارک مطلع شوید یا فقط به هر گوشه از آن خیره شوید و عکس های زیبایی بگیرید. در ضمنً نباید فراموش کنید که از منطقه ملی و تفریحی گلدن گیت دیدن کنید که تفرجگاهی آبی، مناظری خاص از پل و تعدادی راستا پیاده روی را ارایه می دهد. همچنین یکی از موزه های والت دیزنی در این منطقه واقع شده است.

پل گلدن گیت یکی از جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو

2. جزیره آلکاتراز

جزیره آلکاتراز تاریخ و گذشته ای جالب، هیجان انگیز و پر از تنوع داشته است، اما بیشترین شهرت آن بخاطر بودن زندانی است که زمانی بعضی از بدنام ترین گانگستر های ایالات متحده آمریکا را در خود حبس داشته است، از آل کاپون گرفته تا جیمز بالجر.

جزیره آلکاتراز، جزیره کوچکی در خلیج سانفرانسیسکو است که اولین بار توسط فردی به نام خوان دی آیالا کشف شد. جزیره آلکاتراز که در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا قرار گرفته است، تا سال ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن ترین زندان در دنیا به شمار می رفت. اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری این ایالت در معرض دید عموم قرار می گیرد. بازدیدنمایندگان می توانند با استفاده از قایق به این جزیره که در لیست جاذبه های گردشگری تاریخی ملی قرار گرفته است، سفر نمایند و از آن بازدید نمایند.

دورنمایی از جزیره آلکاتراز

3. اسکله ماهیگیری

ضلع شرقی شهر سانفرانسیسکو محل لنگر انداختن کشتی های عظیم تجاری و مسافری است. اسکله ماهیگیران سانفرانسیسکو در این ضلع شهر قرار گرفته است. این اسکله از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کلان شهر سانفرانسیسکو برای گردشگر ها و گردشگران است.

اسکله ماهیگیری سانفرانسیسکو

4. خیابان آلامو

خیابان آلامو (Alamo) در سانفرانسیسکو، یکی از خیابان های زیبا می باشد که در همسایگی این محور، پارکی وجود دارد که در مجاورت خیابان های Fulton، Steiner، Scott و Hyyes می باشد. شهرت این منطقه تاریخی به خاطر منظره تماشایی آن از مرکز شهر و خانه های ویکتوریایی می باشد.

بین سال های 1870 تا 1890 میلادی منطقه آلامو رونق گرفت و ساکنان آن تعداد زیادی خانه به سبک ویکتوریا ساختند. زمین این منطقه بسیار محکم می باشد تا جایی که در زلزله سال 1906 میلادی هیچ کدام از خانه ها آسیبی ندیدند.

زیباترین خانه ها به سبک ویکتوریا در این منطقه در مقابل پارک در خیابان Steiner می باشد. این خانه ها که به Ladies Painted معروف هستند، صحنه های زیبایی برای عکاسی می باشد. همچنین نام دیگر معروف این خانه ها، هفت خواهر نیز می باشد. این خانه ها بسیار به هم شبیه هستند به جز عظیمترین آن ها که در انتهای سمت چپ قرار گرفته است.

پارک میدان آلامو، پارکی زیبایی می باشد که برای پیک نیک بسیار مناسب است. شما می توانید در پارک بنیشینید و از منظره خانه های روبروی پارک لذت ببرید.

خانه های ساخته شده نزدیک خیابان آلامو

5. موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو یکی از موزه های دیدنی و جالب آمریکا و در شهر سانفرانسیسکو است. ماریو بوتا معمار و طراح این موزه زیبا و دل پذیر است. این ساختمان از سه بلوک مجزا تشکیل شده که حجمی عظیم و قدرتمند را به نمایش می گزارد، و این در حالی است که نباید به سایت و ماهیت شهری آسیبی وارد کند. این موزه با متراژ 18500 متر مربع بین سال های 1989-1995 طراحی و اجرا شد.

سه اصل مهم در طراحی این موزه رعایت شده که شامل:

  1. روشنایی طبیعی: به رغم فرم کلی بنا که در منطقه ای نامطلوب از تغذیه نور طبیعی واقع شده، از پوسته ای شفاف در بعضی قسمت های ساختمان جهت استفاده از نور طبیعی به کار رفته است.
  2. ایجاد یک تصویر واحد در داخل بنا
  3. به کار بردن یک پوسته در خارج بنا، بر خلاف متریال به کار رفته در فرم و حجم بنا

موزه هنر مدرن یکی از جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو

6. خیابان لمبارد

خیابان لمبارد (Lombard Street) که یکی از پر پیچ و خم ترین خیابان ها در دنیا است در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است. این خیابان که راستا آن از شرق به غرب شهر سانفرانسیسکو طراحی شده به خاطر شیب تند و داشتن 8 پیچ در دنیا مشهور شده است.

این خیابان دارای شیب 27 درجه بوده و حدبیشتر سرعت مجاز در آن 8 کیلومتر بر ساعت است. خیابان لمبارد که راستا آن به شکل زیگزاگ طراحی شده، دارای منظرسازی طبیعی و مصنوع بوده و این ویژگی زیبایی آن را دو چندان نموده است. منظرسازی طبیعی و مصنوع در این خیابان شامل سنگفرش آجری کف، فضاسازی سبز در اطراف و جداره های شهری در حاشیه خیابان است که این ویژگی به خصوص در فصل بهار و تابستان بر زیبایی آن افزوده است.

خیابان لمبارد یکی از جاذبه های گردشگری سانفرانسیکو

7. پارک گلدن گیت

پارک گلدن گیت توانسته است با الهام از سنترال پارک نیویورک، فضایی را ایجاد کند تا برای استراحتی کوتاه و فرار از هیاهوی شهر به آن پناه برد. علاوه بر این، جاذبه های مانند آموزشگاه علوم و باغ چای ژاپنی نیز در پارک گلدن گیت به چشم می خورد.

فرهنگستان علوم کالیفرنیا (آموزشگاه علوم)، یک موزه عظیم علوم طبیعی و نهاد پژوهشی است. گلخانه Conservatory of Flowers، باغ گیاه شناسی، استادیوم گلدن گیت و باغ ژاپنی از نقاط گردشی دیگر در این پارک است.

پارک گلدن گیت

کلام آخر

برای دیدن بیشتر جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو بهتر است اتومبیل شخصی خود را داشته باشید و یا از موسسات یا آژانس های کرایه اتومبیل، وسیله نقلیه ای را برای خودتان فراهم کنید. سفر خوبی داشته باشید.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: setare.com
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44072

به "مهم ترین جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید