چای داغ نباید با این مواد ترکیب گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - تانن ماده ای است که طعم گس در دهان شما ایجاد می نماید، در چای تانن وجود دارد که با هر ماده ای نمی تواند ترکیب گردد.

چای داغ نباید با این مواد ترکیب گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، ایرینا برژنایا، متخصص گوارش و متخصص تغذیه در روسیه گفت که چرا نوشیدنی های گرم از جمله خوردن چای داغ خطرناک هستند؟ و چه چیزی را بهتر است که با آنها ترکیب نکنید.

این متخصص گوارش هشدار داد: نوشیدنی ها باید در دمای بالاتر از 37 درجه نوشیده نگردد، در غیر این صورت خطر بالقوه ای برای بدن به وجود می آورند، زیرا می توانند باعث سوختگی میکروبی غشای مخاطی دهان و مری شوند.

او شرح داد که استفاده از نوشیدنی های گرم باید با احتیاط صورت گیرد، به خصوص در خصوص چای به دلیل تانن های موجود در چای، با هر ماده ای نباید ترکیب گردد.

تانن همان ماده ای است که باعث می گردد وقتی میوه های نرسیده را می خوریم در دهانمان احساس گسی کنیم. تانن با طعم تلخ و گسی که ایجاد می نماید آفات را از گیاه دور نگاه می دارد.

او در ادامه گفت: تانن ها به عنوان مثال در چای، دارای خواص سیاه نماینده در چای هستند و بسیاری از محصولات در ترکیب با چای داغ طعم ناخوشایندی ایجاد می نمایند، که تانن علت ان است. علاوه بر این، اگر غذا های چرب با چای داغ بالاتر از دمای بدن خورده گردد، مقدار زیادی چربی به بدن وارد می گردد که می تواند تأثیر منفی بر بدن داشته باشد.

از سوی دیگر افزودن عسل در چای داغ باعث از بین رفتن خواص عسل می گردد.

لازم به ذکر است که عسل در مایعات بالای 45-40 درجه خاصیتی ندارد.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57313

به "چای داغ نباید با این مواد ترکیب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای داغ نباید با این مواد ترکیب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید