کرونا مانعی بر سر راه تحقق اهداف نظامی آلمان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک مقام نظامی در آلمان بحران کرونا را عامل فشار بودجه ای شدید بر دولت دانسته و با پیش بینی کاهش بودجه دفاعی از ضرورت بازنگری در تعهدات آلمان نسبت به ناتو سخن گفته است.

کرونا مانعی بر سر راه تحقق اهداف نظامی آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال ابرهارد سورن، بازرس کل ارتش آلمان و از مقامات بلند پایه نظامی در این کشور به دلیل فشار سنگینی که بحران کرونا بر بودجه دولتی آلمان وارد کرده انتظار کاهش بودجه دفاعی را داشته که عواقبی برای ناتو خواهد داشت.

وی انتظار دارد که در بحبوحه بحران کرونا بودجه دفاعی کاهش یابد. وی تاکید کرد: به عنوان یک شهروند من می بینم که این بحران تا چه اندازه به پول نیاز دارد تا سیستم اقتصادی را بتوان زنده نگه داشت.

کرونا مانع تحقق اهداف نظامی آلمان

این مقام ارشد نظامی در آلمان تاکید کرد که قطعا بعد از کرونا افت نقدینگی وجود خواهد داشت و من فکر می کنم که ما باید اهداف نظامی خود را مورد بازنگری قرار دهیم. وی تاکید کرد که این اوضاع می تواند تاثیراتی بر ائتلاف نظامی ناتو داشته باشد.

ژنرال سورن تاکید کرد: این منطقی نیست که ما متقابلا اهدافی را دنبال کنیم که هیچیک از شرکای ائتلافی با توجه به فشارهای بودجه ای در دوران کرونا نمی توانند آن را محقق کنند.

مقام آلمانی: سخت ترین سه ماهه دوران کرونا را در پیش رو داریم

در این میان کارل بایترباخ از سیاستمداران حوزه بهداشت حزب سوسیال دموکرات و مشاوران علمی دولت آلمان در سخنانی اعلام کرد که در حال حاضر انتظار بهبود شرایط کرونایی نمی رود.

وی در گفتگویی با راینیشن پست آلمان گفت: ما بدترین سه ماهه دوران بحران کرونا با شمار مرگ ها و مبتلایان بالا را در پیش روی خود داریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی پیش بینی کرد که از ماه آوریل با بهتر شدن هوا و در دسترس قرار دریافت واکسن های بیشتر نوری در انتهای تونل مبارزه با کرونا ایجاد شود. این مقام آلمانی تاکید کرد که بازگشت به زندگی نرمال بستگی به تایید واکسن های بیشتر دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی کمبودهای زیادی در استراتژی واکسیناسیون فعلی دیده و اینکه اروپا از شرکت آمریکایی مدرنا واکسن کمی خریداری کرده را باعث تاسف دانست.

312 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10315 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد و 312 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

کریستین دروستن، از ویروس شناسان معروف دولت آلمان هم شش ماهه ابتدایی سال 2021 را دوران بسیار سخت و پیچیده ای ارزیابی کرده و در عین حال درباره آینده ابراز خوش بینی کرد.

آلمان در آستانه تمدید قرنطینه سراسری

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم خواستار تمدید قرنطینه سراسری در آلمان که در 10 ژانویه به سرانجام می رسد برای سه هفته دیگر شده است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به آمارهای همچنان بالای مبتلایان در آلمان تمدید اقدامات قرنطینه ای در این کشور را ضروری دانسته است.

وی با اشاره به بستری شدن تعداد زیادی از بیماران در بخش های مراقبت های ویژه گفته است: ما باید حالا بدون شرط آمارها را پایین آورده و برای مدت طولانی پایین نگه داریم. وی این را بهتر از کاهش محدودیت هایی دانست که دوباره چند هفته دیگر نیاز به لغو آن باشد.

روزنامه فرانکفوتر آلگماینه سایتونگ هم خبر داده که در یک گفتگوی تلفنی برای آماده سازی کنفرانس مقامات ایالتی آلمان با مرکل در 5 ژانویه درباره تمدید قرنطینه توافق شده است.

190 هزار نفر در آلمان واکسینه شده اند

انستیتو رابرت کخ آلمان هم شب گذشته از واکسینه شدن حدود 190 هزار نفر در آلمان خبر داده است. بر این اساس تا صبح شنبه ساعت 8 به وقت محلی حدود 188553 نفر در آۀمان واکسینه شده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1773540 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 34859 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48750

به "کرونا مانعی بر سر راه تحقق اهداف نظامی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مانعی بر سر راه تحقق اهداف نظامی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید